top of page

48 óra Torontóban

Toronto nemcsak Kanada legnépesebb városa, hanem kulturális központ és egy rendkívül sokszínű, izgalmas turistacélpont is. A tóparti metropoliszban közel 160 nyelvet beszélnek, a különböző kultúrák pedig nyomot hagytak a város minden szegletében.

Ország: Kanada (Ontario tartomány)

Népesség: 2,7 millió (elővárosokkal közel 6 millió)

Nyelv: Angol

Pénznem: Kanadai dollár (CAD)

Azt hiszem, Toronto volt az a város Észak-Amerikában, amely a legkellemesebb meglepetést okozta. New Yorkból érkeztünk ide kimerülten, négy intenzív városnézéssel eltöltött nap után, és bevallom, semmi kedvem nem volt már múzeumokba járni. Klasszikus kikapcsolódásra vágytam: szerettem volna jókat enni, pihenni és céltalanul andalogni az Ontario-tó partján. Ezeket sikerült is kipipálnom, és minden sokkal jobban is sikerült, mint vártam.

KISVÁROSBÓL METROPOLISZ

Városháza

Toronto 1794-ben lett Felső-Kanada (később Ontario tartomány) fővárosa, amikor az akkori kormányzó ide költöztette hivatalát Newarkból (ma Niagara-on-the-Lake). A döntés hátterében igen egyszerű ok állt, Newark ugyanis lőtávolságon belül volt az Amerikai Egyesült Államokból. Az akkor még York nevet viselő település ezután gyors fejlődésnek indult, átkeresztelte magát Torontóra és a Kanadába érkező bevándorlók egyik elsődleges célpontjává vált. Az 1970-es évekre Montréalt megelőzve lett az ország legnépesebb városa és kulturális, gazdasági központja.

Toronto ma közel 3 millió ember otthona, a tágas utcáknak és zöld tereknek köszönhetően azonban egyáltalán nem tűnik zsúfoltnak. New York után kifejezetten üdítő volt a torontói látkép és a rendkívül kedves kiszolgálás, amelyben részünk volt bármerre is mentünk.

KANADA TETEJÉN: A CN TOWER

Ha Torontóban jár az ember, nem hagyhatja ki a város jelképét, a CN Towert (Canadian National Tower).

Az 553 méter magas torony 32 éven át volt a világ legmagasabb építménye, 2007-ben azonban a dubaji Burj Khalifa letaszította a trónról. A kilátás azonban továbbra is lenyűgöző, tiszta időben a Niagara-vízesésig is el lehet látni.

Egy felnőtt belépő ára 39 kandai dollár, mellyel két szintet is körbejárhatunk. 342 méter magasan üvegpadlón sétálva kémlelhetjük belvárosi forgalmat, 346 méteren pedig megihatunk egy kávét az itt működő büfében. A 447 méter magasan fekvő újabb kilátószint, a Sky Pod külön jeggyel látogatható (15 dollár), nekünk azonban szerencsénk volt, az alsó kilátószint renoválása miatt ugyanis ingyen felengedtek.

TORONTO SZIGETEK

A legnagyszerűbb dolog Torontóban talán az, hogy rendkívül gyorsan magunk mögött hagyhatjuk a városi zsongást és élvezhetjük helyette a madárcsicsergést. Ne legyenek azonban illúzióink, a tél – csak úgy, mint Kanada más részein is – itt is rendkívül hideg és hosszú, így az év nagy részén csak a csupasz, hóval borított fákat csodálhatjuk meg. Annál szebb ugyanakkor a nyár, amikor a Toronto szigetekre is átkompozhatunk.

A 15 szigetből álló parkot kisebb-nagyobb hidak kötik össze, és akár egész napokat el lehet itt tölteni.

Van lehetőség strandolni (nudista strandon is), biciklit, kenut vagy kajakot bérelni vagy egyszerűen csak piknikezni a fűben.

A szigetek látképe a CN Towerból

A Jack Layton Ferry Terminalról mindössze negyedóra az út a Centre Islandre (központi sziget), de két másik megálló is van a park területén. Mi a Centre Islandról indítottuk a túránk dél körül és naplemente után indultunk csak vissza a Ward’s Islandról, miután megvacsoráztunk a sziget egyik hangulatos szabadtéri éttermében. Az oda-vissza útra érvényes kompjegy ára 7,5 dollár volt.

Laplemente a Ward’s Islandról

UTAZÁS AZ ÍZLELŐBIMBÓK KÖRÜL

Toronto igazi multikulturális nagyváros, ennek megfelelően a világ bármely tájának ízeibe belekóstolhatunk.

Volt részünk persze igazi kanadai reggeliben juharszirupos palacsintával és a város egyik legjobb poutine-ozójába is betértünk.

Bár a sajtos-szaftos sültkrumpli Québec tartományból származik, mára ez Kanada egyik nemzeti étele, ennek megfelelően pedig az ország minden részén fogyasztják.

Betértünk egy high-tech japán étterembe is, ahol az asztalok melletti sínpályán vonat alakú tálcákon érkezett az étel és találtunk egy magyar-thai éttermet is. Ha már a magyar vonatkozású helyeknél tartunk, érdemes ellátogatni a Budapest Parkba is. A magyar fővárosról elnevezett közparkban nemcsak egy 56-os emlékművet tekinthetünk meg, hanem a kilátást is élvezhetjük a hangulatos tóparti sétányról.

Budapest Park

IRÁNY A NIAGARA!

Bár Toronto felé elrepültünk a monumentális vízesés felett, nem hagyhattuk el Kanadát anélkül, hogy közelebbről is szemügyre vegyük a Niagarát. Vettünk hát két buszjegyet és meg sem álltunk a Torontótól 130 km-re fekvő Niagara Falls nevű településig.

Múzeumbelépők, szervezett kirándulások és egyedülálló programok!